fredag den 27. april 2012

Snart kommer et nyt medlem til familien


Den lille familieforøgelse, jeg snakker om, er en Tusindfryd dukke-
jeg skal nemlig på dukkekursus
(egentlig skulle det have været imorgen men pga min skade efter trafikuheldet er det udsat til maj)
Og til hende har jeg naturligvis forberedt noget tøj.


Silke, som hun skal hedde, skal naturligvis have en Tusindfryd strik
Og den har fået en fin stofbetrukken knap
Vejledningen til striktrøjen kan man finde på wenches blog, og den er supernem at følge og ændre på som man vil med mønster.


Trøjen har fået snoninger med hulmønster


Posebukserne, som er i samme stof som knappen, har en blød elastik i taljen


Og en lille fin elastik lukning i benene


Desuden har jeg været ved at forberede et lille sommerdress
i form af et par små posede shorts og høj talje.


Shortsene er syet efter Wenches bog,
jeg har bare ændret bunden på benåbningen til at være med en manchet med bindebånd i siden
og fin lille slids.

Når tilbehøret til shortsene er færdigt, skal det nok blive vist frem

4 kommentarer:

  1. Det lyder hyggeligt med et dukkekursus :) Rigtig fint tøj du har fået lavet til "Silke"

    SvarSlet
  2. Hvor er det dog noget skønt dukketøj, jeg får jo helt lyst til at sy

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, believe me, jeg kan heller ikke lade være. Knus

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...