onsdag den 18. april 2012

Hæklet dukke


Den her lille hæklede dukke er blevet til her de sidste par dage.
Selve opskriften på dukken er ikke min egen, det var egentlig en opskrift på en ballerina,
jeg fandt på Etsy.
Men efterhånden som hun blev til, syntes jeg ikke, hun var en ballerina alligevel.
Nu er hun blevet lidt fræk med stort langt hår og tøj klar til sommeren.
Det var lidt svært at lave håret- godt jeg snart skal på dukkekursus hos Wenche




Toppen er hæklet med stropper i nakken.
Nederdelen er med massr af vidde og bindebånd, som man kan sætte bagpå eller foran.
Der er slids ved bindebåndet så man kan trække nederdelen på, for dukken har kun en talje på 8cm.


Det er også belevt til små ballerinaer, som også kan tages af.
Og et lille bitte armbånd som ligner dyre ægte perler.
Alt dette på en lille dukke på bare 20 cm


Min datter har døbt dukken, og hun mente absolut, den skulle hedde..... Heidi:-)


Og søde er de, dukken og Frederikke

5 kommentarer:

  1. Sikke en fin dukke, og sikke en skøn datter

    Stine:)

    SvarSlet
  2. Hvor er dukken bare vidunderlig smuk, er helt vild med den varme detalje i hendes øjne!

    SvarSlet
  3. Så søde de er begge to... Heidi og Frederikke.
    *knus*

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...