lørdag den 29. september 2012

Hæklet sky med regndråber


"Lille sky gik morgentur", fik jeg lyst at skrive til dette indlæg,
 for det er som om regnen aldrig stopper i øjeblikket.
Nu har jeg formildet mit dårlige humør over regnen med en lille hæklet regnsky.
Det kræver lidt tællearbejde at hækle skyen; men ellers er den ukompliceret med udelukkende fastmasker og indtagninger/udtagninger.

Jeg har hæklet skyen i dobbelt bomuldsgarn og brugt hæklenål 3,5.
Man kan vælge at bruge enkelt garn, men så vil jeg foreslå en hæklenål 2,5 og resultatet bliver lidt mindre.

OPSKRIFT PÅ HÆKLET REGNSKY:

Forkortelser:
MR: magisk ring
fm: fastmaske
indtg: indtagning (2fm hæklet sammen til én m)
*-*: gentag
tallet i parentes indikerer hvor mange masker der er på omgangen efter den er lavet.

SKY
 (hækles fra siden og hen):
1. 6fm i MR (6)
2. 2fm i hve m (12)
3. *2fm i 1m, 1fm* (18)
4. *2fm i 1m, 2fm* (24)
5. 1fm i hver m (24)
6. 1 indtg, 1fm, 1 indtg, 7fm, 1 indtg, 1fm, 1 indtg, 7fm (20)
7. 3fm i 1m, 1fm, 3fm i 1m, 7fm, 2fm i 1m, 1fm, 2fm i 1m, 7fm (26)
8. 1fm, 2fm i 1m, 1fm, 2fm i 1m, 1fm, 2fm i 1m, 8fm, 2fm i 1m, 1fm, 2fm i 1m, 1fm, 2fm i 1m, 7fm (32)
9. 2fm, 3fm i 1m, 1fm, 3fm i 1m, 1fm, 3fm i 1m, 25 fm (38)
10. 25fm, 2fm i 1m, 12fm (39)
11-14. 1fm i hver m (39)
15. 2fm, 4xindtg, 29fm (35)
16. 2fm, 2xindtg, 29fm (23)
17. 4xindtg, 25fm (29)
18. 1fm, 3fm i 1m, 3fm i 1m, 26fm (33)
19.-20. 1fm i hver m (33)
21. 18fm, 1 indtg, 1fm, 1 indtg, 1fm, 1 indtg, 7fm (30)
22. 2fm, 3xindtg, 10fm, 1 indtg, 1fm, 1 indtg, 7fm (25)
23. 3xindtg, 19fm (22)
24. 4xindtg, 14fm (18)
25. ifm i hver m (18)
26. *1 indtg, 1fm* (12)
27. 6xindtg (6)
Luk af 

REGNDRÅBE:
(hækles oppefra og ned)
1. 3fm i MR (3)
2. 1fm i hver m (3)
3. 2fm i hver m (6)
4. 1fm i hver m (6)
5. *2fm i 1m, 1fm* (9)
6-7. 1fm i hver m (9)
8. *1 indtg, 1fm* (6)
Luk af

Montering:
Fyld skyen og regndråberne med fiberfyld og luk hullet til.
Brodér ansigt på skyen med brodérigarn
og farv kinderne med stempelfarve (brug en vatpind til at overføre farven)
Regndråberne syes til skyen med en snor i regndråbens farve.
Brug snor i skyens farve til at hænge uroen op med.

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, og hun er også en lille fin dame, hende skyen med lange øjenvipper og røde kinder:-)

      Slet
  2. Ja den formilder da ens dårlige humør over regn og grå vejr :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke, så kan regn faktisk være helt "nuttet"- hi hi

      Slet
  3. Så fin! denne må eg prøve å helke:)
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sigrid. Hvis du laver den, håber jeg at se den på din blog:-)

      Slet
  4. Den er SÅ yndig!! Jeg hækler ikke selv, men hvis jeg gjorde, så havde jeg hæklet din sky :-)
    Kh Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola. Men så kan du sy så mange fine ting istedet. Nogle gangekan jeg lokkes til at sælge noget af det jeg hækler....:-)

      Slet
  5. Dejlig måde at få noget godt ud af det ... strålende vejr vi har for tiden.
    Solskin til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man er nødt til at finde nogle positive sider, for vi får nok ikke regnen til at gå væk, nogle tinge er vi ikke herrer over. Og ja, "strålende" vejr:-)

      Slet
  6. Hvor er den skøn, gemt på min to doo liste.
    Tak fordi du deler:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Josefine. Og det er en fornøjelse at dele med alle jer blog-piger:-)

      Slet
  7. Svar
    1. Tak Pernille- hvis man må rose sine egne "værker", så er jeg også selv blevet lidt forelsket i fru sky.

      Slet
  8. Heidi for dælen!!! Lille fru sky er så fin og skøn, du er selv forelsket i hende og har modtaget så mange roser for hende - og så vælger du at donere hende til vores projekt!!!!! Jeg er simpelthen så rørt og taknemmelig! Har jo helt lyst til at beholde både hende og den skønne lille piphans til mit kommende barn:) Men jeg er sikker på, at de nok skal indbringe 'skillinger' til projektet! Tusind tusind tak!!!! Og pyha hvor er det hele bare stort og overvældende! Næstekærligheden blomstrer i den grad i blogland:) TAK!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Elisabeth- og ja, hun er doneret med hjertet. Hvor er det skønt at læse om alle de dejlige ting, du får ind, og jeg krydser fingre for, at det kommer til at gå rigtig godt. Og når lille baby kommer, så skal det da fejres med en ny sky:-) Blogland består bare af sådanne nogle dejlige kvinder- det er rart både at kunne dele sine kreative idéer men også hvad man ellers har på hjerte. Knus Heidi

      Slet
  9. Kære Maya

    Har netop fundet vej til din blog via Filihunkat og hendes indlæg om hendes fine hæklede flyvemaskine.
    Sikken en smuk og inspirerende blog du har, er vild med alle dine fine hæklede ting :)
    Tak for kigget.

    De kærligste hilsner
    Jill (fra Idyl :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...