søndag den 2. december 2012

OK, jeg tog den vilde



Om det var slutresultatet eller processen, der lokkede med denne adventskrans,
er jeg lidt i tvivl om.
Men den fanger, og når vi sidder ved bordet er det hyggeligt at sidde og kigge på alle kuglerne og farverne;
lidt som når man går rundt om juletræet og kigger på pynten.


Selvom adventskransene nok er på plads rundt om i de små hjem, har jeg alligevel lavet en DIY,
for det bliver også jul næste år.
Og kransen behøver ikke have lys på, den kan sagtens hænge på døren eller væggen.


Jeg har brugt en flamingokrans og allerførst placeret lysholderne med ens mellemrum.


Derpå har jeg brugt de største kugler og placeret dem på bunden af kransen med nogenlunde samme mellemrum
på indersiden og ydersiden.
Jeg har brugt limpistol til at sætte kuglerne fast med.
Læg mærke til, jeg vender "toppen" af kuglen ind mod kransen.


Stadig med brug af de største kugler har jeg nu sat nogle på toppen af kransen.


Derpå en række på ydersiden.


På den række, har jeg blandet nogle få af de "sjove" kugler ind.


Så en række af de store kugler på indersiden


Nu begynder alt det sjove, hvor jeg har anbragt de "sjove kugler.


Til sidst har jeg brugt små kugler i forskellige farver til at dække hullerne med.


Og som den sidste finish har jeg limet perler på snor rundt om hele kransen.
Jeg har limet snoren på i en sti så den får et naturligt løb mellem kuglerne.

Fortsat god første advent

43 kommentarer:

  1. Hold nu op, har aldrig set noget lignende...hvor er den bare fantastisk!!!!!!! Fedt at sku kigge på den i 24 dage!!!! Godt arbejde ;0) Hilsen cupcake-stylisten.

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn! Helt fantastisk og lige til at blive glad i låget af at kigge på. Helt klart noget jeg er nødt til at afprøve næste år :-)
    MVH Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ihvertfald én man bliver glad af, og endnu mere glad nu med alle de dejlige kommentarer.

      Slet
  3. Hihi. Den er SKØN Heidi!
    Næsten vildere end min kugle-bambi-adventsopsats ;-).
    Kh maj

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt vild er denn ja. men kan nu også godt lide den Bambi opsats.-)

      Slet
  4. Fantastisk flot og sjov adventskrans, kan da godt forstå at du er vild med den :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak, var lidt i tvivl om den passede ind hertil, men jeg er superglad for den nu.

      Slet
  5. Whau den er fantastisk.
    Sådan en må jeg lave, engang... Når min dreng ikke mere er Ulv (til spjerder), han binder nemlig helt selv vores adventskrans fra bunden. Og den skal selvfølgelig bruges :)

    Men om et par år er han rykket op til juniorspejder og så kan jeg nok få lov til at prøve en anden slags krans igen.

    Hvor er den altså flot!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du er nødt til at bruge drengenes af gran- man kan også bruge den bare til en krans til døren eller væggen, hvis ikke du kan vente:-)

      Slet
  6. Wauw! Den er altså virkelig skøn!

    SvarSlet
  7. Hold da op, meget imponerende! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja den ser mega imponerende ud, selvom det er billige kugler fra Søstrene Grene og Netto.

      Slet
  8. Hej.
    Den er da vild flot!! Hvis det ikke ver fordi, jeg havde styr på adventskransen, ville jeg hoppe på denne udgave ;-)
    De bedste december-hilsner
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og ja, jeg vidste godt, at folk havde deres adventskrans på plads, det er bare mig, der har været sent ude i år, men så kan det være, der er nogen der kan bruge det næste år.

      Slet
  9. Hold fast hvor er den flot! Er død misundelig :) Det har du godt nok gjort godt :)

    Tror lige jeg fandt inspirationen til næste års krans der :)

    KH Marie

    http://mariessyslerier.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak, tak. Det vil da være dejligt, hvis du kan bruge inspirationen og kaste dig ud i det- det er nemlig ikke så svært, som det ser ud til, bare man er lidt "matematisk" med placeringen af de første runder.

      Slet
  10. Svar
    1. Jeg kammer snart helt over af at rødme- TAK

      Slet
  11. Hvor sejt! Det skal jeg helt sikkert huske til næste år, for med to drenge der ikke så pyntesyge - men helt vildt gerne vil noget med limpistol involveret - så er den da lige i øjet. Især når moren her jo også er farveglad!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhr, ja, så kan de sidde dér med den seje limpistol og du kan sætte kuglerne sammen- det er da ren WIN WIN

      Slet
  12. EJ HVOR ER DEN FED ;D
    jeg er meget imponeret og ikke mindst inspireret ;D

    Jeg har en give-away igang på min blog, hvis du har lyst til at deltage,
    er du meget velkommen til at kigge forbi <3
    http://www.fashionbysterup.dk/2012/11/give-away-3.html

    SvarSlet
  13. Hold op den er flot!!

    SvarSlet
  14. god beslutning ;-)... og hvor er den bare flot

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må hellere forklare mig hvad det runde symboliserer, Signe. Og tak:-)

      Slet
  15. Som man ville sige på Lolland: Hvor er den feeeee'!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og som man ville svare her i Midtjylland: "jow, jow":-)

      Slet
  16. Flot flot flot!!! Du kan altså bare det dér, Heidi.
    *KNUS* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Lisbet, mine kinder blusser:-) Og gæt, hvor jeg skal hen imorgen: til boghandleren:-)

      Slet
  17. Gud hvor er den sej.. Jeg lavede en sidste år kun med røde kugler (og uden lys - bare en krans) og for mig handlede det om at få skjult alle toppene på kuglerne, hvorfor jeg pillede sølv-dimserne af. Enormt besværligt, men det der ser jo sejt ud alligevel,

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør faktisk ikke nooget med toppene på- ellers kunne du måske tage flamingokugler, male røde og putte rødt glimmer på til sidste inden du satte dem på kransen:-)

      Slet
  18. Den er total flot... Jeg har lige måtte kigge billederne nogle gange. Woow

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det ser også vildt fint ud både på billederne og i virkeligheden med alt det glimren og farver:-)

      Slet
  19. Den er super fin Heidi. Elsker glimmer og bling, bling så lige noget for mig. Måske jeg skulle afprøve sådan en næste Jul......

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...