søndag den 9. september 2012

Et lille eftermiddags-projekt


Små farvestrålende perle bolde som fint kan bruges til et lille eftermiddags projekt.
 De er nemme, kræver ikke mønstre, der er uendelige farve-muligheder og resultaterne er sjove.


Jeg har lavet to versioner af boldene;
den ene er lavet af almindelig hama-perler.


Den anden version er sammensat af almindelige hama-perler og mini hama-perler.

Billedet her er fra en anden farvestilling jeg eksperimenterede med til julepynt.

SÅDAN HAR JEG GJORT:

Først har jeg stillet 20 almindelige perler på højkant på en bageplade med bagepapir,
skubbet dem lidt sammen, så de står i noget, der minder om en cirkel.
Til versionen med to størrelser perler,
 har jeg til sidst puttet en lille mini-perle ind i hullet på de almindelige perler.
Perlerne smeltes i ovnen ved 200 grader ca 8 minutter- men HOLD ØJE med dem.
Jo mere de smelter, jo fladere bliver de.
 Lad boldene blive helt kolde, inden de tages af bagepladen.


Jeg har tænkt på at hænge dem i en lille flagre-uro,
eller måske skal jeg bare hænge dem op, som de er nu på nogle grene?

3 kommentarer:

  1. Fin blog du har og skøn perleide - den nupper jeg!

    God dag!
    Line

    www.linesforunderligeverden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme og tak. Og velkommen til- skal nok lige kigge over forbi din blog.

      Slet
  2. Velbekomme Betina- ja, den er lidt sjov med de små perler indeni, og det er SUPER godt for de små fingre at sidde med og øve på finmotorikken.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...