søndag den 28. juli 2013

Tændstikæsker forklædt som strandhuse


Lange sommeraftener, grill udenfor og senere tændte stearinlys lys i sommernatten.
Hvad passer bedre til at tænde lysene med end tændstikker i en tændstik-æske,
der ligner et lille strandhus.


Jeg har brugt nogle stykker af tændstikkerne far æsken 
og bare klippet svovlet af med en knivtang-
jeg ved man kan købe dem i hobbyforretninger uden svovl,
men det syntes jeg ikke var umagen værd.
Tændstikkerne skal få husene til at ligne rigtig træ.
Til at afdække striberne med har jeg brugt smalt maskingtape-
husk at lukke kanterne med baggrundsfarven, inden den anden strib-farve males,
så bliver kanterne nemlig helt skarpe.


Til taget har jeg brugt almindelig karton, limet et par tændstikker på kanten 
og malet med en tynd pensel.
Dørene er også karton eller papir, klippet ud og limet på.
Pynten er fra gemmerne; hjerteknap, roser, skilt over døren på det blå hus er fra Tilda kollektion på et tidspunkt.
Rød/lyserød hjerter er hjerteclips fra Panduro,
og sommerfuglen er en paillet som jeg har fået fra Lisbet

6 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er de søde Heidi! Dem tror jeg da mig og mine børn skal lave en dag her i den sidste ferie uge:-)

    SvarSlet
  2. Sikke en sjov ide, og søde er de :)

    SvarSlet
  3. Herlig ide og den er da bare perfekt her i sommeren :-)

    SvarSlet
  4. Du er bare så fuld af gode idéer! Hvor er de søde.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...