lørdag den 6. juli 2013

Et sæt syet dukketøj


Når man køber et hæklekit til en dukke hos mig,
følger der grundmønstre med til syet dukketøj.
Hér har jeg syet et par bukser og en langærmet t-shirt op.
På buksemønstret har jeg tegnet ind, hvor de skal forkortes, så der kan laves både
knickers/mamelukker eller shorts/bloomers.
Og på t-shirten selvfølgelig til korte ærmer også.
Hæklekitsene er kommet ind på min shop og koster 229,- og 249,-


Bukserne har fået en lille elastik på forneden, syet på med en zig zag,
inden bukse-benet blev syet sammen i inderste bensøm.


T-shirten har fået en lille piping i halsåbningen i samme stof som bukserne (taget på skrå)
og pyntet med lidt pailletter tilfældigt drysset ud over forstykket.


For at dukkerne kan komme i blusen, skal man altid huske at lave en slags åbning,
på denne t-shirt har jeg løst det ved at lave en slids, knap og lille loop.

Jeg skal nok vise flere løsninger til dukketøjet, lige nu vil jeg skynde mig ind og se,
om jeg kan nå at su en bluse eller kjole op i fast stof,
inden resten af familien vågner i det lille hus.

Hæklekittet til dukken kan købe lige HER

5 kommentarer:

  1. Meget kært, og dukkerne er aldeles skønne :-)

    SvarSlet
  2. Åh hvor er den fin!
    Og tøjet er da lige prikken over i'et.
    Rigtig fin ide at lade et mønster følge med når man køber dukken :).

    SvarSlet
  3. Altså, hvor er det fint!!

    Rigtig god sommer Heidi, kh. Stine:))

    SvarSlet
  4. Uhh ha det er fint og med mange lækre detaljer. Heldige dukker
    Signe

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne, jeg glæder mig til at give mig i kast med dem.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...