tirsdag den 30. juli 2013

Kaktusser med farverige blomster


Inspireret af det dejlige vejr på Ærø,
fik jeg lyst til at lave nye kaktusser med farverige blomster.
Kaktusserne mangler at komme i "jord" og potte-
men det klarer jeg når jeg kommer hjem igen.
Katusserne kommer til salg til 75 kroner stykket, så hvis du allerede nu har udset dig en favorit du vil købe,
så skynd dig at skrive til mig på mail: migogmaya@hotmail.dk

Du kan også selv hækle kaktusser,
brug mine grundmønstre HER.


Blomsterne, jeg har pyntet med, har jeg lavet på denne måde.

Stor blomst (gul midte og lyserøde blade):
1. 5 fm i MR (5)
2. 2 fm i hver maske (10)
skift farve
3. *(1 stgm, 2 db stgm, 1 stgm) i samme maske, 1 km i næste maske* Gentag fra *-* hele vejen rundt til der er 5 blade
Bryd garnet og hæft ender

Mellemstor blomst (lyserød midte og klare lyserøde blade):
1. 8 fm i MR (8)
skift farve
2. 5 lm, 1 3db stgm i hver maske. Hæft med 1 km i de 5 lm´s sidste maske.
Bryd garnet og hæft ender.
Hvis man strammer maskerne lidt til bagpå, bliver bladene tættere- bestem selv

Mellem blomst (pink blomst med gul prik i midten):
1. 3 lm, saml til en ring med 1 km
2. 5 lm, *1 3db stgm, 1 km om ringen* Gentag fra *-* til der er 7 blad ialt.
Bryd garnet og hæft ende.
Hvis man strammer maskern lidt bagpå, bliver bladene tættere- bestem selv.'
Den gule midte er lavet med en lille fransk knude.

Lille blomst (de to små gule blomster):
1. 3 lm, saml til en ring med 1 km
2. *2 lm, 1 fm i 2. maske fra nålen, 1 km om ringen* Gentag fra *-* ialt 5 gange
Bryd garnet og hæft ender.
Denne lille blomst er sød at placere nogle stykker ved siden af hinanden, 
eller lave en gang franske knuder rundt om kaktussen.



7 kommentarer:

  1. Hvor har du været produktiv :) Glæder mig til at se nogle af dem i Smuksak.

    SvarSlet
  2. De er så fine allesammen.
    Hvis nogle af dem skal til Århus kan jeg tage dem med. Skal derop d. 8 og d.15

    SvarSlet
  3. Ja, de er så fine.
    Gid jeg havde tålmodighed til at hækle. Der er så mange fine ting man kan hækle :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en flot samling du har fået lavet dig der :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...