søndag den 26. februar 2012

Hvordan man laver en rynketråd

Efter min DIYpå make-up pungen,
kom nogle forespørgsler på, hvordan man laver en rynketråd.
Og det gør man sådan her:

Med store sting på symaskinen, syer man to rækker sting.
Hvis sømrummet fx er 1cm, syer jeg rækkerne
med de store sting 0,75 cm fra kanten (det passer næsten altid med en trykfods bredde)
og 1,25 cm fra kanten (altså 1/2cm fra første række)


Husk at lave trådenderne i både begyndelsen og slutningen
så lange, at man nemt kan holde fat om trådene.
Nu kan man tage fat i trådenderne fra overtråden
og ligeså stille trække stoffet sammen, så det rynker.
Rynk indtil stoffet har fået den ønskede bredde og sørg for at
 fordele rynkerne ligeligt.


Så kan man med almindelig størrelse sting på symaskinen
sy mellem rækkerne af store sting.
Skal stoffet syes sammen med andet stof e.l gøres dette på samme tidspunkt.
Træk rynketrådene ud- og voila: stoffet er bleve rynket.
 
Denne vejledning lægger jeg også ind på DIY´en på make-up pungen.

2 kommentarer:

  1. Tusind tak for billederne, jeg sad med en tekst som jeg ikke kunne tyde.
    /CK

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...