torsdag den 3. maj 2012

Så kom den lille søde mus


Mus kan faktisk godt være ret søde,
ihvertfald når de er så små som denne hæklede her.


Nogle gange bruger vi musene i dukkehuset,
men mest bruger vi dem, når vi synger sangen om musen, der lede refter et hus.

SÅ KOM DEN LILLE SØDE MUS
DIP DAP, DIP DAP
JEG VIL BYGGE MIG ET HUS
DIP DAP, DIP DAP
PÅ ET STED MED FRED OG RO
DIP DAP, DIP DAP
VIL JEG BYGGE VIL JEG BO
DIP DAP DIP DAP

UNDER FODEN VIL JEG BO, MEN DER`JO INGEN FRED OG RO
UNDER HAGEN VIL JEG BO, MEN DER`JO INGEN FRED OG RO
OG PÅ MAVEN VIL JEG BO, MEN DER`JO INGEN FRED OG RO
HVOR SKAL JEG BYGGE MIT HUS?
I MIN HÅND LILLE MUS

Hver gang, der bliver sunget dip dap, går musen på barnets krop.
Min datter griner og griner, når vi synger den.
Og til sidst samler hun sine hænder så den kan bo dér.


Hermed opskriften på den lille mus

Man kan jo lave den i den størrelse, man vil. Jeg har brugt hæklenål 1,25 til denne her

Hoved:
1. 4fm i MR (4)
2. 2fm i hver m (8)
3. *2fm i 1m, 1fm* (12)
4-5. 1fm i hver m (12)
6. *1fm indtg, 1fm (9)
fyld med fiberfyld
7. *1fm indtg, 1fm* (6)
luk af og luk hullet til

Krop:
1. 6m i MR (6)
2. 2fm i hver m (12)
3. *2fm i 1m, 1fm (18)
4-5. 1fm i hver m (18)
6. *1fm indtg, 1fm* (12)
fyld med fiberfyld
7. 1fm indtg i hver m (6)
luk af og luk hullet til

Ben:
1. 4fm i MR (4)
2-4. 1fm i hver m (4)
luk af og luk hullet til

Arm:
1. 4fm i hver m (4)
2-3. 1fm i hver m (4)
luk af og luk hullet til

Øre:
1. fm i hver m (4)
2. 2fm i hver m (8)
slut med en km i næste m, luk af

Hale:
15 lm

Montér musen som på billedet.
Brodér øjne med sort broderigarn, brodér næse med lyserød broderigarn



11 kommentarer:

  1. De mus er da så fine... tak fordi du deler...

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare fine, tror lige jeg skal lave sådan et par, men det er vist noget nørklet noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lidt nørklet er de, men til gengæld er de mega hurige at lave:-)

      Slet
  3. Hvor er de bare kære og små

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor er det bare man altid forelsker sig i noget der er lille, lille bitte. I øjeblikket har jeg forskellige projekter igang med at se, hvor småt jeg kan lave tingene:-) Men kært det er det

      Slet
  4. Ej hvor er de bare dejlige :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så gør det ikke noget, man har mus. Har plan om jeg vil prøve at lave noget tilbehør til dem, så man kan have dem stående som pynt.

      Slet
  5. Så fine og bitte små ;) Sikken dog et pille job :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt noget pille arbejde, men resultatet er også bare så nuser:-)

      Slet
  6. Jeg elsker mussen! :D Er det noget du kunne tænke dig at sælge?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...