tirsdag den 12. juni 2012

Hæklet legemad


Nanna og jeg har lavet en byttehandel-
hun skulle bruge noget hæklet legemad, og jeg får... en overraskelse:-)


Opskriften på pæren har jeg fundet her
-dog har jeg lavet en anden stilk ved at lave en række luftmasker og så km på tilbagevejen.


Opskriften på guleroden er fundet samme sted som pæren.
Hvis ikke man forstår de engelske hæklebetegnelser, så kan jeg anbefale Grys lille ordbog


Jordbærrene har jeg beskrevet i tidligere indlæg


Kirsebærrene er lavet ud fra frihækling,
men en opskrift føler efter ferien


Denne cupcake er en opskrift fra strikke magasinet nummer 5/2011
Opskriften på kagepynten er fundet her


En cupcake hæklet efter mønster fra Ønskefeen


Endnu en cupcaked efter samme mønster som ovenstående.
Dog har jeg prøvet at lave en anden bund, hvor jeg har slået lm op tilk den højde, jeg ønskede på kagebunden og derefter hæklet frem og tilbage i inderste lænke (så får man den rillede effekt som på en papirform) til den har en længde, der kan nå hele vejen rundt om kagen.
Rosen er lavet af små hæklede cirkler.
Gælasuren er hvidt garn limet på med hvidt lim.


Kaj-kagen har jeg før lavet efter opskrift herfra
Dog har jeg denne gang tilrettet opskriften lidt, så undermunden ikke er så stor, jeg har hæklet detlyserøde i munden og givet den øjne af filt og en pink tunge


Lækkersulten?- det er jeg ihvertfald nu:-)

18 kommentarer:

  1. Tusind tak - de er bare såå skønne. Virkelig et flot stykke arbejde. Der ligger også et indlæg på superprinsessen.dk hvor de bliver vist frem ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Tak for de søde ord, jeg har linket til indlægget. Jeg nød at lave dem og håber din datter bliver glad for dem:-)

      Slet
  2. Rigtig flot lavet! Wauw! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tak:-) Da jeg først kom igang kunne jeg næsten ikke begrænse mig med nye detaljer.

      Slet
  3. Hvor er det bare ultra fint, jeg er simpelthen SÅ imponeret, jeg gad virkelig godt kunne hækle så godt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er sikker på du kan lære det. Jeg har heller ikke altid selv kunnet hækle, faktsik troede min mor aldrig jeg ville lære det. Men mpludselig gik logikken op for mig og nu laver jeg selv mønstre:-)

      Slet
  4. Hvor de fine. Efter jeg er kommet i "blogland" ønsker jeg tit en pige eller mindre børn, for der er så meget der frister :o)

    Engang - om mange år - kommer der måske børnebørn. Jeg væbner mig med tålmodighed ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke også. Man kunne jo være kreativ på fuld tid, hvis man skulle nå at lave alle de ting, man finder ideer til. Og faktisk går jeg også nogle gange og forestiller mig hvordan det må være at få børnebørn.... er sikker på, jeg bliver sådan én der altid lige har lavet noget til dem, når de kommer på besøg:-)

      Slet
  5. Hold da helt op hvor er det bare noget flot mand du har lavet.
    Kaj kagen er da helt skøn:))

    Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Stine. Og ja, Kaj-kagen er også en favorit herhjemme. Man kan bare ikke stå for den fantastiske frække farver:-)

      Slet
  6. Hej Heidi

    Hvor er det fint:-)

    Jeg får helt lyst til at hækle legemad igen....

    Kh
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Hanne. Det er SÅ hyggeligt at lave legemad, og der er jo ingen grænser for, hvad man kan lave. Så det er bare igang:-)

      Slet
  7. hvor er det noget lækkert og flot hæklemad, - hvad tager du for det, pr. stk? Skriv til rikkeriks85@gmail.com
    Venlig Hilsen cupcake-stylisten.blogspot.com / Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rikke. Lad os lige snakkes ved på mailen:-)

      Slet
  8. Altså hvor er de fine og så feder de ikke;)
    Kh charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nemlig: de feder ikke, ser fine ud og de kan sætte gang i masser af leg- og så er de så hyggelige at lave. Ren win, win:-)

      Slet
  9. Sikke nogle skønne ting! : )

    SvarSlet
  10. jeg kunne også godt tænke mig nogle priser. vil du sende mig en mail på skurk10@hotmail.com

    :) Mvh Louise Damsgaard

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...