torsdag den 12. januar 2012

Pimp et filtdyr

I Tiger kan man i øjeblikket købe filtdyr, der kan bruges til at stå til pynt.
Som altid kan jeg ikke lade være at gøre tingene til mine egne.


Inspirationen har jeg fået fra det sidste nummer af BoligLiv; kinesiske mønstre er meget in i bolig indretningen i øjeblikket. På billederne i bladet er det hullerne i dyret, der giver kontrastfarven, men jeg har valgt at gøre det lige modsat.

Billedet er taget af BoligLiv nummer 1, 21.dec-19.jan 2012
Til at pimpe et filtdyr op skal man bruge filt (bare det tynde, så er det nemmere at klippe pænt),
lille spids saks, lim, papir til at tegne mønster på og så naturligvis filt-dyret.


Allerførst tegnes omridset af dyret op på et stykke papir og dernæst tegnes det mønster, man gerne vil have. Vælg en pæn kontrast farve- det gør farvespillet lidt sjovere.


Så klippes alle delene- husk at klippe2 af hver, så der er til begge sider- og limes på med almindelig hvid lim.




2 kommentarer:

  1. Fed ide! Min datter så billedet og står lige nu og siger "moar vil du købe nogle filtdyr til mig?"
    Tak for inspirationen!
    Rikke

    SvarSlet
  2. Hvor fedt :) Har selv stået og kigget på de filt dyr, men syntes de var lidt kedelige, og ja, havde ikke fantasi til at pifte dem op :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...