torsdag den 1. november 2012

Mit navn det står med...garn


"Ledningen" fra igår skulle bruges til at lave min datters navn, der skal hænge på hendes værelse.
Navnet består kun af piberensere og garn.
Til at hænge det op med, har jeg brugt maskingtape sat fast på bærende punkter.
Er det ikke lidt teenage-agtigt? :-)


Når jeg starter på navnet, vikler jeg lidt garn rundt om piberenseren ca 1,5 cm inde,
bukker derefter piberenseren som på billedet og fortsætter med at vikle om-
så bliver enden helt lukket og fin.


Jeg synes, det er nemmest at klippe nogle snore på ca 25 cm, sno så langt et stykke man vil have i én farve
og derefter fortsætte med næste farve mens man bare lader garn-enderne hænge
 og vikler om dem sammen med piberenseren- se billedet.
Til sidst har jeg alle farver om piberenseren, og når farven skal skiftes, tager man bare én af garn-enderne.
Når snoren ikke rækker længere klippes bare et nyt stykke.


Jeg har tegnet navnet op på et stykke papir, og løbende bøjer jeg piberenseren i den rigtige form.
Når piberenseren skal forlænges, vikles der bare en ny på.


Ved samlinger, som fx den store bue i J´et, vikler jeg garn om samlingen,
så piberensren bliver holdt på plads.


Nogle steder har jeg lavet striber;
det gør jeg ved at tage to stykker garn og sno om på samme tid.

Ved slutningen gør jeg lidt som i starten:
buk piberenseren, vikl mere garn omkring (denne gang modsatte vej)
Når piberenser-enden er helt dækket til, kan garnenden hæftes med en nål.






10 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...