tirsdag den 17. juli 2012

Perleproduktion- del 2


Perle-legen fortsatte idag, vi havde en hel lille smykke-produktion, fuld af farver,
 som jeg synes taler til den lidt streetede stil på smykker af perler.
Min yndlings blev denne farvestrålende hårbøjle med midi-perler,
sat på en gammel hårbøjle betrukket med denim.


Et armbånd, inspireret af et gammelt indlæg hos Ranva
For at lave den buede form på både armbåndet og hårbøjlen,
 tager jeg de strøgne perler af, når de er mellemvarme,
 lægger formen imellem bagepapir og varmer den igennem igen med strygejernet,
hvorefter formen straks skal lægges over noget buet.
Til armbåndet brugte jeg en cola-dåse og til hårbøjlen satte jeg formen direkte på bøjlen.
Når formene er kolde kan de limes på.


Til armbåndet er der lavet øreringe-
jeg kunne evt også have taget mini-perlerne til at lave dem af,
så kunne jeg have lavet fire små firkanter i én.


På armbåndet er der sat en ring i hver side og derpå bundet neon-gul snor,
som igen har fået en perle i enden.
Hvis man bruger nylonsnor, så husk at smelte enderne, så trevler de ikke.


Og til sidst er der kommet en kæde i figurernne fra igår.
Sløjfen med det engelske flag, også i mini-perler, sneg sig lige ind til et hårspænde.

Næste projekt med perler bliver noget til mindre børn:-)

3 kommentarer:

  1. Det er nogle smarte smykker. Det har i gjort godt.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  2. Ej hvor I hygger. Det bliver så fint det I laver.

    Utroligt så mange ting man kan bruge de kære perler til. Kun fantasien sætter grænser - og den mangler du tydeligvis ikke :o)

    Ha en dejlig dag.
    Knus

    SvarSlet
  3. Fed, fed perleproduktion, hvor er den smart den kæde med overskægget:))

    Rigtig god ferie til Ærø

    Knus Stine:))

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...