lørdag den 2. marts 2013

Forbedring af de hæklede lakridskonfekter


Jeg har lavet en lille forbedring af de firkantede lakridskonfekter;
nu er der ikke så mange tråde, der skal hæftes, og kanten bliver fin hele vejen rundt.

Rettelsen er en mindre firkant som sluttes af med en runde om hele firkanten:

De firkantede lakridskonfekter består af et lag per farve,
hver lag hækles således:
4lm, start i 2. lm fra nålen
Hækl en række af 3 fm, lav ialt 3 rækker. Hver række vendes med 1 lm
Lav en omgang om firkanten således:
1 lm, 2 fm i første hjørnes maske, 1 fm, 3 fm i 2. hjørnes maske, 1 fm, 3 fm i 3. hjørnes maske,
1fm, 3 fm i 4. hjørnes maske, 1 fm, 1 fm i det hjørne hvor der blev startet med 2 fm, luk med en km

Jeg har også rettet opskriften til HER

5 kommentarer:

  1. Man bliver jo helt lækkersulten:)

    SvarSlet
  2. Det ser vildt godt ud, en rigtig fin forbedring. Det må jeg lige prøve når jeg kommer hjem til bomuldsgarnet :)

    Kh Mie / frkrii.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Ha! Sikke en sjov idé.. Den er hermed gemt (:

    SvarSlet
  4. Ih elsker at hækle, man kan lave så mange fine ting :)

    Vh Mette / http://www.sommerfuglen-blog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  5. Ihh hvor er de altså fine.
    Dem tror jeg altså jeg må prøve at lave.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...