fredag den 16. december 2011

Hvad en tur i Søstrene Grene kan bringe

Skulle finde en fin kurv idag til svigerfars julegave, så tog forbi Søstrene Grene. Det er lang tid siden, jeg sidst har været derinde; men det varer nok ikke længe, før jeg tager derind igen, for sikke mange krea-ting, der er kommet. Kunne næsten ikke begrænse mig :-)
Alt dette fandt jeg....

Og også et par lækre kagedåser. Er nemlig igang med jule-bagningen. Sidste weekend lavede jeg 800 brunkager, fordi familien også lige havde bestilt deres brunkager hos mig. Jeg bruger opskriften fra konditoren Gert Sørensen, ham der i sin tid startede Kransekagehuset i Kbh og har haft Mette Blomsterberg i lære.

Hele eftermiddagen har min lille krudtugle og jeg siddet i mit hyggeværelse og lavet krea-ting. Der skulle tages hul på alle de lækre ting fra Søstrene Grene, og det kom der dette jule-kort ud af.



Den lilla himmel med stjerner er papiret fra Søstrene Grene (under 2 kroner for at ark i A3 størrelse) og resten af papiret er fra mit lager, jeg har skrabet sammen gennem nogle år. Rensdyrets næse er en clips fra æske med forskellige farver, båndet forneden er fra Malika&Rosa. God jul tag´et er sat fast med en snor gennem et hul, og hullet har jeg dækket med en pynte-clips. Rensdyrets hoved og paddehatte-hovderne er sat fast med 5mm tape, så det får en 3D-effekt. Til sidst har jeg puttet hvid lim på nogle af stjernerne og drysset hvid glimmer over. Så nu skal de bare laves nogle flere kort- må se, om de alle sammen bliver ens, eller jeg finder på nogle flere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...