onsdag den 11. september 2013

Hvorfor koster en dukke 289 kroner


Når jeg laver dukker, så er det hver gang en lille personlighed, jeg skaber-
og jeg kan ikke lade være at holde af hver eneste, jeg har lavet.

Dukkerne er ikke masse fremstillet, jeg sidder og laver dem alle selv,
og alle bliver nøje tænkt over, hvordan de skal laves.
Så når man betaler 289 kroner for en dukke ligger der en masse tanker og håndarbejde bag:

-krops-stoffet henter jeg hjem fra udlandet og har 5 forskelluge hudfarver liggende
-kjolerne er Liberty stoffer eller andre specielle stoffer
-dukkernes hår og sløjfe bliver syet på i hånden
-ansigtet er håndbroderet
-dukkerne bliver vasket inden salg

Føler du dig fristet til sådan en lille lækker dukke,
kan den bestilles HER

Desuden arbejder jeg på drenge-modeller-
lillesøster-modellen har jeg doppet, for den blev ikke god nok. 
Istedet kommer der en store-søster, som bliver en rigtig kramme-dukke

11 kommentarer:

  1. Kære Heidi.
    De er så fine dine dukker!
    Min første tanke var: hvorfor koster en dukke KUN 289 kr.
    Kh maj

    SvarSlet
  2. Ja, jeg synes bestemt heller ikke, at det er dyrt for så fine dukker, der er så skønne de at se og mærke ved - fordi der er tale om kvalitet i hver eneste tråd og detalje. Uh, jeg glæder mig til at se en drengedukke fra din hånd!
    Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
  3. Jeg synes bestemt heller ikke det er dyrt.... Ikke sammenlignet med andre håndsyede dukker (steiner/waldorfdukker f.eks) men det er klart at nogle måske korser sig over prisen, mår man sammenligner den med priser på de der plastikrædsler.... Og så igen, en babyborn kaster da vist små 300 kr.
    Jeg tror ikke folk tænker over hvad det vil sige, bår noget er håndlavet og unikt!

    SvarSlet
  4. Jeg glæder mig da bare SÅ meget til at se storesøster! Måske hun bliver så stor, at hun kan gå for en pude, så jeg kan forsvare at have en til mig selv? ;) jeg synes dine priser er helt fair, ja faktisk måske for billige. Klem Pernille

    SvarSlet
  5. Jeg syr også mohairbamser i hånden og de er heller ikke billige i materialer, da det er ægte mohairstof, som jeg anvender. Derfor sælger jeg dem heller ikke billigere end 300,- så din pris for dukkerne synes jeg er helt fair, vi ligger jo tid og kræfter i vores arbejde, når nu det skal være unika.

    SvarSlet
  6. Jeg synes slet ikke det er dyrt. Men folk glemmer nogle gange hvor meget arbejde der ligger bag, så jeg håber da ikke det er fordi du har fået klager, for så kan de jo bare selv se om de gider bruge så meget tid på at lave sådan en dukke. Og om de kan... ; God dag til dig

    SvarSlet
  7. De dukker er så fine, og prisen er da yderst fair efter min mening :)

    SvarSlet
  8. Prisen er mere end rimelig og som nogle af de andre skriver, så kan de sagtens bære en højere pris, der ligger jo som du selv skriver et stort arbejde i at lave dem. Personligt vil jeg hellere købe en lækker og unik håndlavet dukke end en plastik rædsel som fx baby born uanset prisen.
    MVH Rikke

    SvarSlet
  9. De er så fine dine dukker og prisen er absolut rimelig:))

    SvarSlet
  10. Nu er jeg jo så heldig at jeg vande en af dine dejlige dukker. Jeg synes prisen er yderst rimelig, men havde nok ikke tilladt mig at købe en, fordi Johannes er en dreng (Ja så gammeldags er jeg) Nu elsker Johannes den. Han har døbt den "Lille-bassen" og i perioder SKAL den sove i hans seng. Så med andre ord den er et hit!

    SvarSlet
  11. ja mange er slet ikke klar over at alene materiale-prisen er høj. Jeg bliver lige overrasket hver gang jeg syr en Tilda engel, at det virkelig koster omk. 150-250 i materialer og hvis der skal lidt sy-løn, tjah så løber prisen jo op. Dine dukker er smukke unikaer og prisen er da bestemt rimelig for så smukt et håndarbejde.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...