søndag den 23. juni 2013

Revideret udgave


For lang tid siden lagde jeg opskriften ud på Aben Albert.
Men på det sidste har jeg haft lyst til at ændre lidt på udseendet og lave en rigtig drenge- og pigeversion.

Igår skulle jeg til nordjylland for at hente teenage-datteren hjem fra efterskole (en meget bevægende dag)
og derfor røg den gamle opskrift og garnet med i tasken,
for det er da med at udnytte 4-5 timer i bilen.


Først er det Aben Alberte, som har været gennem hækle-nålen.

Selvom jeg har fulgt grund-opskriften er det bevet til en del ændringer:
-den stribede mave er blevet til en stribet bluse
-aben har fået tøj på (pigen en kjole og sløjfe i "håret" og drengen får overalls)
-ansiget har fået malet kinder på
-halen er blevet uden fyld
-tommeltotten er slettet
-små-ændringer i hækle-opskriften

Når både Alberte og Albert er på plads,
skal jeg nok lægge den reviderede opskrift ud-
og det bliver ikke den sidste reviderede opskrift; jeg har andre ting i tankerne:-)

18 kommentarer:

  1. Ej hvor er hun bare fin! Fedt at udnytte bilturen på den måde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- det er med at udnytte enhver mulighed for at lave noget. Jeg tænker altid: 2 timer i bilen er 2 timer til mig:-)

      Slet
  2. Hvor er hun sød :) er bilture længere end 30 min har jeg altid hækletøjet med, der kan nås meget ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. GODT, der findes andre end mig, der tager håndarbejde med i bilen, for nogle gange ryster min mand på hovedet af mig:-)

      Slet
  3. Hvor er hun fin:)
    Og det lyder som om at det var dejligt at få din store pige hjem igen.
    Sidder her og bliver helt rørt, fordi vi i disse dage går og regner på om vi har råd til at sende vores store pige af sted om et par år.
    God dag, knus Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg vil bare sige: få hende sendt afsted. Det er en investering i barnets fremtid. Jeg kan slet ikke beskrive alt det gode, min datter har fået med derfra. Krydser mine fingre for at hun kan komme afsted, min datter siger ihvertfald, det har været det bedste år i hendes liv.

      Slet
  4. Hvor er den blevetvfin :) og hvor er jeg misundelig på alle jer der kan lave noget i bilen, selv bliver jeg køresyg bare jeg tænker på at kigge væk fra vejen :s

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) Jeg kan kun hækle eller strikke, hvis jeg sidder på forsædet; men så går det også fint. Sidder jeg på bagsædet bliver jeg også køresyg.

      Slet
  5. Hvor er hun skøn. Håber ikke det var dig der kørte ;)
    Jeg ville nu blive køresyg af at hækle mens jeg kørte i bil eller bus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan love dig, at det ikke var mig, der kørte:-) Jeg overlod rattet til min mand.

      Slet
  6. Hvor er hun da bare skøn.
    Om nogle uger sender vi sønnen på efterskole og jeg glæder mig til at manden og jeg får lidt tosomhed igen, men mon ikke jeg også kommer til at opleve lidt vemod og tristhed over, at hans smil og sjove personlighed mangler i hverdagen (den sure teenager kommer jeg dog ikke til at savne)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene:-) Jeg skulle også vænne mig til, at datteren ikke var der i starten. Jeg var blevet så vant til at gå og hyggesnakke med hende, når jeg kom hjem. Nu hvor hun er kommet hjem igen, skal vi lige have fundet rammerne igen, men jeg synes, at så længe vi er gode til at snakke sammen og respektere hinanden, så fungerer det. Men den sure teenagedatter kommer dog stadig engang imellem- gad vide hvornår det holder:-)

      Slet
  7. Bare det var mig der kunne tåle at hækle i bilen - har nemlig 14 timer i vente når familien skal på ferie, men bliver desværre køresyg.
    Men super fin er den

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, på 14 timer kunne der ellers laves en del:-) Men det er nu også hyggeligt at være tæt sammen og få snakket på vejen.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...