mandag den 26. marts 2012

Ekstra "søde" påskeæg

Det kan man vist godt kalde de her æg, som er til pynt.


De er nemlig pyntet med kagekrymmel


Til at lave dem, har jeg brugt små flamingo æg, penslet med hvid lim
og drysset kagekrymmel på.
Når de er tørre, kan man lime pynt på den ene side-
 jeg ville egentlig have brugt små sukkerblomster;
men dem jeg kunne finde i supermarkederne var for store-
derfor har jeg brugt pailletter fra Grønlykke istedet, som jeg syntes
matchede farverne på krymmelen godt.


Hvis ikke hele ægget er blevet dækket med krymmel, kan man, når de er tørre,
duppe dem med hvid lim på de "skaldede pletter" og drysse lidt mere krymmel på.


 Ellers er det bare at sætte en snor i (stik med nålen oppe fra ægget og ned, stik nedefra et par millemeter fra hvor nålen kom ud og op i samme hul, man startede)
og hænge dem op.


NB: pas på at børn ikke forveksler dem med slik og putter dem i munden.

3 kommentarer:

  1. De er rigtig søde!!!! Jeg kunne godt forestille mig, at jeg har et par små størrelser, der kunne finde på at smage dem;-) - så de skal nok hænge HØJT!

    SvarSlet
  2. For vilde æg :) Dem kan jeg lide og de ville få lov til at hænge herhjemme på en gren. Kan så godt lide den uorginale ide :-)
    Knus og god aften :-D

    SvarSlet
  3. Kjempefine egg du har laget!!!!

    Klem

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...