søndag den 18. december 2011

Tæt på målet

Puha en weekend. Har været fra den ene ende af Danmark til den anden; lørdag i Hjørring og søndag i Sønderborg. Jeg synes, det begynder at spidse til med tid, og der dukker hele tiden lige nogle ting op, som jeg også godt kunne tænke mig at nå. Inden den 24. mangler jeg stadig syning af juledugen/servietter, lave servietholdere, sende julekort, købe de sidste gaver, lave konfekt og...

Nå, men jeg er færdig med julekortene.


Det bliver ikke til hele familien, så har besluttet at sende til mine venner og min kære bedstemor og bedstefar. Mine kort har stået på skov-tema i år, på nær det til mine bedstforældre. De skal have et mere traditionelt tema, så de får det røde med juletræet.

Sammen med kortet til mine bedsteforældre, sender jeg et USB stik med billeder (de har nemlig fået en digital fotoramme) og noget hjemmelavet julepynt.


Inspirationen til kuglerne har jeg fået hos Unikarina. Hun har viklet garnet om en papirskugle; men jeg har valgt at købe en billig kugle hos Søstrene Grene og så sprøjte kuglem med lim, inden jeg vikler garnet om. Min bedstemors yndlingsfarve er grøn, så jeg fandt dette lækre garn i rest-garnkurven (hvis man da snart kan kalde det store lager for rest?) Imorgen skal jeg lige nå at flette et par julestjerner af nogle målebånd. Så er det krea-julepynt på plads, og mon ikke det falder i min meget kreative bedstemors smag- tror jeg nok:-)

Når jeg sprøjter kuglen med lim, sætter jeg den på en pind fra sådan en ballon, man tit får til børnene. Det er simpelthen så smart, for så kan pinden også stå op, når kugle skal tørre- også meget praktisk, hvis det var en kugle, man havde malet på. Temmelig smart, hvis jeg selv skal sige det:-)


Til sidst er jeg nøst til at vise en gave, min lille krudtugle har fået af sin farfar. Farfar har lige været i Grønland, så han havde disse skønne futter med hjem


Og farmor havde købt en lyskæde med Barbapappa figurer. God stil, de svigerforældre har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...